Blog

Pracownik zadowolony i niezaangażowany – Balast

Jakub pracuje w Twojej firmie od ponad dekady. Nigdy nie miałeś wobec jego pracy jakichkolwiek wątpliwości czy obiekcji; nie spóźnia się, oddaje wszystkie raporty w terminie, nie popełnia czeskich błędów. Nie jest też specjalnie socjalizującą się osobą – kiedy firma organizuje wyjazdy integracyjne, Jakub uczestniczy w nich symbolicznie, podpierając ścianę i znikając wcześnie w swoim pokoju,…

Pracownik niezadowolony i zaangażowany – Innowator

W Twoim dziale zarządzania jakością pracuje Łukasz. Łukasz to Innowator: stworzył nową bazę priorytetowych dokumentów, która poprawia jakość pracy działu, wprowadził system przynoszenia do biura przekąsek dla całego zespołu, zachęca kolegów do oszczędzania papieru. Łukasz regularnie przychodzi do Ciebie z pomysłami. Większość jest godna uwagi, część nawet możliwa do wdrożenia, niestety Innowator zazwyczaj pojawia się…

Jak w Play dbamy o skuteczną komunikację z konsultantami? CZ. II

W poprzednim artykule pisałyśmy o narzędziu, jaki wykorzystujemy do zapewnienia skutecznej komunikacji z konsultantami call center i powodach jej wprowadzenia, a poniżej prezentujemy rady, które pomogą zapewnić sukces podczas wdrażania wewnętrznej platformy społecznościowej w firmie oraz planowania komunikacji na niej na co dzień.   Pamiętamy o odbiorcach   Podczas planowania działań na platformie dla konsultantów…

Jak w Play dbamy o skuteczną komunikację z konsultantami?

O tym, jak ważna jest komunikacja wewnętrzna chyba nikogo przekonywać już nie trzeba. Dużo mówi się o angażowaniu pracowników, umożliwieniu im wyrażania własnej opinii, dzieleniu się pomysłami czy odpowiednim przekazywaniu informacji bez niezrozumiałych, mailowych forwardów. O ile w małych, kilkunastoosobowych firmach podobne działania są wykonalne bez dodatkowych narzędzi, o tyle w dużych, rozproszonych organizacjach, takich…

Niezwykła premiera w kinach Helios

Kilka dni temu w kinach Helios odbyła się niecodzienna, prywatna premiera. Zamiast na wielkich ekranach premierowy seans wydarzył się na ekranach komputerów, tabletów i smartfonów. A widownią byli pracownicy największej sieci kin w Polsce. W krótkim filmiku Prezes sieci kin Helios Tomasz Jagiełło przywitał wszystkich na nowej platformie społecznościowej, przygotowanej specjalnie dla nich. Prezes wyjaśnił,…

Dlaczego nowi pracownicy Was nie lubią?

Coraz więcej managerów sieci sprzedaży zwraca uwagę na rekordowo wysoką rotację wśród pracowników. Firmy nieustannie rekrutują i wdrażają nowych sprzedawców, inwestują w szkolenia, różnorodne procesy onboardingowe i programy employer brandingowe. Wszystko po to, żeby za chwilę żegnać się z pracownikami, którzy odchodzą już po pierwszych kilku miesiącach w nowej firmie. Sytuacja jest frustrująca dla pracodawców,…

Working out Loud zaangażuje pracowników w zmianę

Wielokierunkowa komunikacja wciąż zbyt rzadko kojarzona jest w firmach ze wzrostem zaangażowania pracowników i poprawą sprawności organizacyjnej. Pewnie dlatego tak trudno zainspirować managerów z dużych organizacji ideą Working out Loud.  Co pomyślicie o firmie, która w mediach społecznościowych komunikuje się z klientami raz na kwartał? Która ogłasza plan zmian i deklaruje, że będzie na bieżąco relacjonować ich przebieg,…

Jak budować zaangażowanie na wewnętrznych sieciach społecznościowych? [WYWIAD]

Maja Biernacka, ekspertka od komunikacji wewnętrznej, poprosiła nas o udzielenie wywiadu na temat naszych sposobów na angażowanie użytkowników na wewnętrznych sieciach społecznościowych (z ang. enterprise social networks).   Temat jest ciekawy i aktualny, pomysłów na angażowanie pracowników cała masa, dlatego wyszedł z tego wywiad-rzeka. Warto jednak poświęcić chwilę na lekturę, ponieważ wziął w nim udział…

Diabeł tkwi w szczegółach, a innowacje w tłumie!

Twoi pracownicy tworzą zespół dobrze wyszkolonych specjalistów, doświadczonych i kreatywnych, otwartych na innowacje i dzielenie się wiedzą. Do czego możesz ich zaangażować i jak powinieneś to zrobić? W dynamicznie zmieniającym się świecie ważne jest, aby szybko i precyzyjnie rozpoznawać obszary nowych oczekiwań klientów w działaniach sprzedażowych czy obsługowych. Tym bardziej, że konkurencja nie śpi –…

Wewnętrzna sieć społecznościowa w firmie – 5 kroków do zaangażowania pracowników

Wyobraźmy sobie taką sytuację: rozproszona sieć sprzedaży wdrożyła u siebie narzędzie do dialogu z pracownikami (z ang. enterprise social network – ESN). Zaraz po jego premierze wyłoniła się grupa aktywnych użytkowników, którzy zaczęli masowo zakładać wątki, zgłaszać pomysły, udzielać odpowiedzi na pytania kolegów – słowem – weszli w rolę ambasadorów forum. Pracownicy zaczęli się integrować,…