Blog

Pracownik incognito, czyli 5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć, nim pozwolisz na anonimową strefę w Twoim ESN

Coraz więcej firm szuka nowych sposobów na poprawienie efektywności pracy i wprowadzenie bardziej otwartej kultury organizacyjnej. Duża część z nich decyduje się wykorzystać do tego celu wewnętrzne sieci społecznościowe dla pracowników (z ang. enterprise social network – ESN).   W korporacjach panuje powszechne przekonanie, że na forum pracownik powinien występować pod swoim imieniem i nazwiskiem….

Multilevel Communication: “Please don’t forward my forward!”

Has the traditional multilevel communication finally gone bankrupt? When we ask managers of large organizations why they use social communications inside their sales networks, we generally get an answer that’s surprisingly simple. Find below the video transcription: By now it is common knowledge that internal social communication has many benefits. Among the most commonly listed…

Employer branding – jak pracownicy oceniają działania pracodawców? [RAPORT]

Często słyszy się o innowacyjnych działaniach firm, mających na celu przyciągnąć do pracy na wybrane stanowisko. Stosunkowo rzadziej mówi się o działaniach wewnętrznych, które firmy wdrażają, aby mieć lepszą opinię w oczach pracowników, a już niemal w ogóle o tym, jak działania employerbrandingowe są z perspektywy czasu odbierane przez samych zatrudnionych.

Learnplace testuje WorkPlace by Facebook!

Na co dzień wdrażamy wewnętrzne portale społecznościowe, aktywizujemy użytkowników, raportujemy działania w obszarze digital workplace, a tym razem postanowiliśmy przetestować najnowsze narzędzie dla firm, zaproponowane przez Faceoboka. Eksperymenty na Workplace by Facebook, bo taka jest od 10 października jego pełna nazwa (wcześniej: Facebook at Work), rozpoczęliśmy dzień po otrzymaniu e-maila z zaproszeniem, czyli równo miesiąc…

Badamy realizację działań employerbrandingowych!

Celem badania jest chęć sprawdzenia, na ile spójne są działania zewnętrznego i wewnętrznego employer brandingu w opinii aktualnych pracowników firm. Badanie będzie realizowane do końca roku, a wyniki zostaną ogłoszone na początku lutego przez firmę Learnplace.pl, która od 8 lat zajmuje się prowadzeniem działań z obszaru komunikacji wewnętrznej dla firm korporacyjnych. W polskich realiach liczące się firmy coraz…

Forwardowanie forwardów. Kaskadowo czyli efektywnie?

Kiedy pytamy menedżerów dużych rozproszonych struktur sprzedaży, dlaczego wdrażają narzędzia do komunikacji społecznościowej, odpowiedź jest często zaskakująco prosta. O zaletach komunikacji społecznościowej pisze się w wielu kontekstach: budowania otwartej kultury, wychodzenia naprzeciw potrzebom młodych pracowników lub też w kontekście zwiększania atrakcyjności firmy jako pracodawcy czy partnera biznesowego. Jednak w wielu firmach kluczowym celem przyświecającym wdrożeniu…

Manager wrogiem postępu?

Nowoczesne, korporacyjne rozwiązania komunikacyjne poprawiają efektywność pracy, ale prawda jest taka, że nie wszyscy są na nie gotowi. Najczęściej, barierą przy wdrożeniu tych narzędzi bywają managerowie średniego szczebla.   Wewnętrzne portale społecznościowe stają się popularne w dużych, międzynarodowych korporacjach. Ich najważniejszą cechą jest możliwość udostępnienie każdemu pracownikowi, nawet najniższego szczebla, możliwości zabrania głosu w dyskusjach…

5 kroków efektywnego wdrażania wewnętrznego portalu społecznościowego

Niezależnie od tego jaką technologię wybierzesz, zasady gry są takie same. Aby wprowadzić w struktury Twojej organizacji skuteczny model komunikacji społecznościowej, musisz podejść do tego wyzwania jak do każdego innego projektu m.in. zaplanować wszystko w najmniejszych szczegółach. Wysłanie zaproszeń do pracowników nie oznacza, że zalogują się do Twojej nowej, błyszczącej platformy. Wklejenie zdjęcia nowej oferty…