LearnPlace nie jest intranetem – i nie chce nim być

Podziel się:

Często jesteśmy pytani, czym platforma SalesPower różni się od intranetu – przecież tak jak on dostępna jest po przejściu weryfikacji, łączy pracowników danej firmy lub korporacji, i pozwala na szybką wymianę informacji?

Otóż intranety zaprojektowane były z myślą o byciu narzędziem czysto biznesowym, w znaczeniu zwiększania obrotów firmy poprzez promowanie metod sprzedażowych i pomoc w przepływie informacji w organizacji, gubiąc przy okazji najważniejszą część procesu – człowieka. Na platformie SalesPower pracownik usytuowany jest w samym centrum.

Co to jest intranet

Intranet, jeśli weźmiemy pod uwagę słownikową definicję, jest siecią wewnętrzną, łączącą komputery jednej organizacji (niekoniecznie w jednej lokalizacji), umożliwiającą najczęściej korzystanie z systemu szybkich wiadomości i czatów oraz klasycznej poczty e-mail. Jedną z pierwszych tego typu sieci była SunWeb, która łączyła pracowników Sun Micro-systems. Wg  Nielsen Annual Intranet Report , liczba stron na firmowych intranetach przekroczyła już dawno 6 milionów. I stale rośnie.

Człowiek w intranecie to najbardziej zawodna część systemu, przed którą należy sieć chronić za pomocą VPNów, szeregów często zmienianych haseł i obszernego regulaminu. Intranet nie służy człowiekowi, a firmie – to człowiek służy intranetowi. Ten ostatni jest co prawda narzędziem, ale nie służy wcale do realizowania celów danego pracownika.

Po pierwsze człowiek

Platforma LearnPlace stawia ten porządek na głowie – to człowiek jest centralnym punktem naszego zainteresowania. Użytkownik jest na pierwszym miejscu, dzięki czemu narzędzie nie sprawia wrażenia maszyny, w którą nieostrożny pracownik może się wkręcić przez chwilę nieuwagi. Staramy się dać użytkownikom odczuć, że to ich wygoda i komfort użytkowania są najważniejsze, a w konsekwencji ważne są społeczność i ich wspólny głos.

Pracownicze sieci społecznościowe są coraz bardziej oczywistym must-have w amerykańskich korporacjach i dużych firmach. Dzięki temu średni czas pracy w jednej organizacji wynosi – jak podają respondenci reprezentatywnej części środkowego Zachodu Stanów Zjednoczonych – aż 5 lat. Amerykanie już dawno odkryli, że budowanie wewnątrzfirmowej społeczności i emocjonalne zaanagażowanie pracownika zwiększa jego lojalność oraz czyni go mało podatnym na wpływy zewnętrzne, nawet w postaci lepszych zarobków czy benefitów.

Jest to istotne zwłaszcza w zetknięciu się z młodszymi profesjonalistami, urodzonymi po 1990 r. – oni najchętniej zmieniają pracę i średnio pozostają w firmie do 1,5 roku. Wg. BBC w USA osoby między 25 a 24 r.ż. zostają w jednym miejscu pracy 2,8 roku, podczas gdy ich koledzy w wieku 55-64 lat aż 10 lat. Podobne dane pokazują badania na populacji Brytyjczyków. Oczekiwania pracowników zmieniają się wraz ze zmieniającym się światem, w którym nie zawsze jest już czas na wspólne pikniki po pracy, a sami pracownicy nie rekrutują się już z najbliższej okolicy siedziby firmy i często nie znają się przed zatrudnieniem.

SalesPower buduje to poczucie wspólnoty niemal od zera – czemu zatem by nie pozwolić swojej firmie rozkwitnąć społecznie?

Podziel się: