Wewnętrzny portal społecznościowy – jak sprawdza się wewnątrz organizacji? [Wywiad]

Podziel się:

Z tego, jak ważne jest otrzymywanie informacji zwrotnej od wszystkich pracowników doskonale zdaje sobie sprawę firma Play, która na co dzień korzysta z portalu społecznościowego wewnątrz swojej organizacji.

Postanowiliśmy sprawdzić, jaka jest opinia na temat naszego narzędzia SalesPower i usługi moderacyjnej wśród osób, które na co dzień czuwają nad przepływem odpowiedniej informacji na portalu, jakie były oczekiwania i jak sprawdza się na co dzień. W związku z tym poprosiliśmy o wypowiedź Maćka Sancewicza, który od ponad roku odgrywa rolę koordynatora przy tym projekcie. Serdecznie zapraszamy do lektury całego wywiadu.

Learnplace.pl: Co sądzisz dzisiaj o idei wewnętrznych portali społecznościowych dla pracowników?

Maciej Sancewicz: To świetny pomysł! Zyskujemy bezpośrednią informację od ludzi, którzy są najbliżej klientów, więc i najlepiej znają ich potrzeby. Ponadto budujemy ich lojalność i zaangażowanie, które potem przekładają się na jakość pracy.

Jakie były Twoje początkowe oczekiwania i czy czujesz, że udaje się je realizować?

Początkowo sądziłem, że będziemy w stanie od razu zagospodarować wszystkie pomysły konsultantów. Teraz widzę, że przy ich kreatywności i aktywności, nie jest to możliwe. Pojawia się tyle propozycji i inicjatyw, że zwyczajnie musimy je kolejkować. Także ludzie w Centrali przyzwyczajają się do tego narzędzia i coraz chętniej z niego korzystają.

Czy coś Cię zaskoczyło w tym dotychczasowym doświadczeniu, pozytywnie lub negatywnie?

Rozczarowania żadnego nie ma. Jeżeli chodzi o niespodzianki, to zaskoczyło mnie szybkie wykształcenie się grupy bardzo zaangażowanych użytkowników, swoistych liderów. To bardzo cenne z mojej perspektywy, bo oni nakręcają innych do uczestnictwa i działania.

Jak oceniasz przydatność wsparcia moderacyjnego dostarczanego razem z cyfrowym narzędziem?

Wsparcie moderacyjne jest absolutnie koniecznie i bezcenne! Traktuję portal jako skuteczne narzędzie do realizacji celów biznesowych, a nie cel sam w sobie. Dlatego aktywizacja użytkowników czy bycie zawsze w 100% na bieżąco – czym zajmują się moderatorzy – to zadania, z których mogę być nieco odciążony. No i w żaden sposób nie zmniejsza to efektywności portalu, a wręcz ją podnosi.

Czy któraś z funkcji portalu SalesPower szczególnie przypadła Ci do gustu, a czy czegoś może Ci brakuje?

To niby proste i oczywiste, ale ja bardzo sobie cenię możliwość kontaktu przez wiadomość prywatną z dowolnym użytkownikiem. Co do braków, edycja postów. Czasami się zagalopuję i produkuję trzy posty zamiast jednego.

Jak oceniasz kontakt z pracownikami za pomocą portalu, porównując go do tradycyjnych form komunikacji biznesowej?

Na plus na pewno to, że jest to bodaj najbardziej bezpośredni kontakt, jaki mamy z całą rzeszą pracowników z pierwszej linii. Ponadto informacja od nich nie jest w żaden sposób zniekształcana przez „głuchy telefon”, kolejne szczeble w strukturze. Mogą się czuć i wypowiadać w pełni swobodnie, ze świadomością bezpieczeństwa. Na minus… chyba jedynie to, że czasami ilość i konkretność informacji zwrotnej może przytłaczać. Jednak przecież lepiej sobie radzić z nadmiarem niż niedoborem, więc może to jest de facto plus.

Podziel się: